Gogoland dosáhl úrovně 2

17.04.2021

Slavná vojska Gogolandu přinesla domů pátou výhru ve válce a zajistila postup na druhou úroveň.

Gogoland konečně dosáhl vytouženého postupu do druhého Řádu. Je to významná chvíle, protože to vůbec nebylo snadné. Ve skutečnosti to bylo mnohem nesnadnější, než jsme čekali. Původně jsem se domníval, že bude stačit k postupu jediná výhra. Když se tak nestalo, čekal jsem postup s každou následující výhrou. V podstatě až před týdnem jsem na jednom youtube videu slyšel, že k meziúrovňovému postupu království stačí vždy 5 výher ve válkách.

Bilanci z válek zatím máme negativní, ale není potřeba si nijak zoufat. Na potřebných 5 výher jsme musel 8x skousnout pilulku trpké porážky a pochopitelně nás nenaplnily bujarou radostí ani 4 remízy, které nic neřešily, jen nás zdržovaly.

Bilance je tedy prozatím: 5 výher - 8 proher - 4 remízy

Konkrétně válečným úsilím, včetně detailnějších rozborů se ale budeme věnovat jindy, nyní je čas oslavovat. 

Salvus Conductus

V uplynulých zhruba 14 dnech jsem se všemi z vás diskutoval závažné téma: Chceme další hrdiny do našeho království? Podstatnou informací bylo, že se buď takovému kroku nebráníme, nebo že je to dokonce dobrý nápad. Oslovil jsem vás také mailem s dotazem v tomto duchu. Dostal jsem jedinou odpověď od Cestovatele Soudce Dalida.

Dalid měl velmi vstřícný přístup, ale domnívá se, že by měl nově příchozí být na úrovni nejméně 100, aby bylo vidět, zda je ochoten hrát pravidelně a zlepšovat se, čili být pro království oporou. To je velmi rozumný názor.

Je potřeba ovšem podotknout, že drtivá většina, ne-li prakticky všichni, hráčů si vybírá království právě po dosažení 25. úrovně. Výhodnost tohoto postupu je těm podnikavějším zřejmá a upřímně vzato, my máme zájem především o ně.

Rozumím tedy argumentaci Dalida, ale pravděpodobně bude správné dát příležitost ke vstupu hráčům už s nižším levelem. A pokud nižší level, rovnou už můžeme nechat funkční tu pětadvacítku.

Dalším argumentem pro to, abychom jednou za čas dali prostor nově příchozím, je také zkušenost, kterou jsme udělali a stále máme s Emeshem. Baron Soudce Emesh je s námi od začátku, je komunikativní, bezkonfliktní, dochvilný, proaktivní a celkově je velkou oporou našeho království a jeho vojsk. Bylo by fajn mít dalšího Emeshe.

Ukázkou toho, že také hráč na nižší úrovni může být pro království k nezaplacení je také Stopař IV Adept ChosePetko, který přišel nedávno a okamžitě se stal na bitevních polích doslova válcem. Tady je potřeba připomenout, co pravděpodobně všichni dobře víte a co už jste vypozorovali - hra nachází duel-partnery podle úrovně, takže páruje přibližně stejně silné soupeře. Mít v království některé hráče na nižší úrovni není ztráta, může to být naopak benefit. Jedinou obavou pak je, že by hráč nemusel plnit odpovědně své povinnosti vůči království v katakombách a ve válkách. A to už si pohlídáme. 

Pak tady je ještě jedno drobné úskalí. Zcela přirozeně by si většina hráčů měla vybírat království, ve kterém je komunikačním jazykem jejich mateřština. Příležitostí k tomu je hodně a každá země, ve které se Orna hraje, nabízí solidní volbu. I tak se velmi často stává, že do království může zavítat cizinec.

Také k cizincům bychom se měli chovat s respektem a úctou, kterou jim ostatně garantujeme tímto královským glejtem Salvus Conductus. 

Cizinců se nebudeme programově zbavovat, pokusíme se o jejich asimilaci. Je logické, že pokud by se do našeho království pokoušel vetřít nějaký Hun, který by trval na zavedení maďarštiny jako úředního královského jazyka, asi bychom mu společně vyjádřili jasné "Eremy".

Angličtinu bychom ale měli tolerovat a tady nabádám všechny angličtináře, aby byli ku pomoci. V případě ChosePetka (který tedy cizinec není, ani Mexičan, jak by si mnozí mohli myslet) se velice osvědčil model mentorování. Jeho mentorem se stal An0dymus. Všechno mu vysvětlil a vždy byl po ruce, aby se ChosePetko adaptoval rychle. A to se také stalo.

Řeším tu momentálně věc, která ještě nenastala, protože se žádný cizinec přihlásit nemusí, ale pokud se tak stane, bude dobře, pokud budeme připraveni. Po stránce jazykové jsme dobře vybaveni a máme dobrý personální výběr k obsazení pozic mentorů (Masters). 

Výukoví Mistři by si rozebrali cizince, rovnou by jim oznámili, že jsou jejich mentory, že jim se vším pomohou, všechno jim vysvětlí. Zevrubně jim popíšou stránky www.gogorna.cz a doporučí jim je sledovat (dnešní překladače si umí slušně s češtinou poradit). Také jim sdělí, ať s případnými dotazy, požadavky a připomínkami neobtěžují ostatní hráče, ale ať se obrátí přímo na ně. Pro království by mohlo být přínosné získat nějaká zahraniční území. No, spíše zajímavé než přínosné. 

Samozřejmě, každý mentor (Master) bude ručit za to, že jeho svěřenec odehraje včas vše potřebné. Pokud by cizinec dlouhodobě zanedbával své povinnosti, mohou ostatní hrdinové vyvolat hlasování o vyobcování dotyčného hrdiny z království (to je ovšem nejzazší, krajní řešení). Je to hra a chceme se hlavně bavit a ne sem virtuálně přenášet šikanu reálného světa. Na druhou stranu, při nedodržování povinností by příslušný hráč tu hru a zábavu z ní kazil všem ostatním. Dá se na to tedy pohlédnout i z druhé strany. V každém případě by měl mentor (Master) vždy právo Veta, pokud by hlasování nedopadlo jednomyslně. Proti stoprocentní shodě všech hrdinů by mu však ani právo Veta nepomohlo.

Tak uvidíme, jestli se někdo připojí. 

Království bude otevřeno od neděle 12 hodin do příští neděle 24 hodin.


Heraldika

Buffalobills
Buffalobills
Ufokocka
Ufokocka
Kachna
Kachna
Emesh
Emesh

Každý hrdina potřebuje svůj štít. Který ho reprezentuje. Který ho zavazuje.

Pro každého z vás štít vytvoříme na míru, jen mi musíte poslat své osobité požadavky: tvar, barva, motiv, atd. Požadavky mohou být jakéhokoliv druhu, pokusím se vám vyjít vstříc a pokud se vám výsledek nebude líbit, berte ho jako pracovní verzi, kterou pro vás rád přepracuji.

Štít se stane součástí vašeho profilu a bude vás provázet v kompletní obrazové dokumentaristice stránek Gogolandu.

Na dodání požadavků máte přesně 14 dní. Po této lhůtě vám herald vytvořím sám. Bude hezký, ale asi ne takový, jaký byste chtěli.


Vyznamenání a tituly pro vojáky

Gogoland se dělí na důstojníky a vojáky. 

Důstojníci mají své pravomoce, své tituly, svou vlastní diskuzi.

Vojáci nemají nic. Mají jen povinnosti, dřinu.

Až do teď.

Jsou to vojáci bez titulů, kteří začasté rozhodují svou dovedností, odvahou a odhodláním války. Nemají žádné tituly a žádné pravomoce. Stojí tak trochu na okraji dění v království. To se ale změní.

Vojáci budou dostávat ocenění, vyznamenání a také vznosné tituly. Stejně jako důstojníci, protože i oni jsou z urozených rodin a jsou pravými šlechtici. Není jediný důvod, proč by měli stát nepovšimnuti.

Vytvořím rozsáhlý systém povyšování vojáků. Škálu hodností, vzestupný žebříček, nová a nová, lepší a úžasnější vyznamenání pro statečné a oddané vojáky.

Do výsledků se bude započítávat kariérní růst, výhry ve válkách, výhry v katakombách. Systém nastavím tak, aby nejcennější byly výhry ve válkách (postava i stín), pak plnění úkolů pro království (zisk florenů), pak výhry ve válkách (postava), a nakonec výhry v katakombách (zisk ornů).

Dejme mi ale, prosím, trochu času. 

A pochopitelně budu potřebovat vaši součinnost. Pokud uvedu nesprávné údaje a vy se neohradíte, mohu vás ošidit.

A vyznamenání budou hezká, škála dlouhá a velice zajímavá. Tituly budou lukrativní. Vyšší mety budou obtížnější. Ocenění budou krásná. Do přípravy zapojím fantasy svět Dungeons nad Dragons, takže se máte na co těšit. A já to budu umět připravit hezky, to mi věřte. Takže vám nebude chybět motivace k dalšímu postupu. Ale bude to těžké, krev, pot a slzy.

Postup na Velkém gogolandském vojenském žebříčku je určen pouze pro vojáky. 

Důstojníci se ho nemohou zúčastnit. 


Nová monstra v nájezdech

Gogolandská vojska vedená Polním maršálem Shadowfilem a podpořená výzkumem Velmistra LaTT Takyjsemsiseka dosáhla páté výhry a posula konečně království na druhou úroveň. Díky vynikající dlouhodobé práci Velmistra MaK Ufokocky má naše království relativně vysoké zásoby ornů, vydřených v těžkých podzemních bojích. Můžeme tedy vyvolat nová monstra, která můžeme společně zabíjet a dosahovat velkých zisků elixírů, artefaktů, klíčů od katakomb a celkově mnoho dalších neobyčejně zajímavých a prospěšných věciček. V neposlední řadě pak můžeme likvidací monster získávat v bezpečí domova a bez velké námahy podstatné zisky zkušeností.

Zabít nová monstra nebude vůbec jednoduché. Nejsou to žádní nazdárkové. 

Komentář z kodexu:

"Nestává se často, aby goblini vzhlíželi ke hvězdám, ovšem goblin známý jako ´Hvězdopán´ nebeské magii neodolal."

Vyvolat Hvězdopána stojí 1.100 ornů.

Úroveň Hvězdopána je 125, řád 5 a má 1,925.000 životů (hp).

Poskytuje tyto věci jako výhru:

- sluneční oděv

- sluneční kapuce

- klíč od katakomb

- meteoritické kladívko

- meteoritické kamaše

- meteoritická helma

- klobouk Slunce

- svíčka spříznění

- hůl Slunce

- boty Slunce

- hvězdný drahokam

- žeton arény

- šťastná stříbrná mince

- šťastná mince

- virgule

- sluneční luk

- meteoritické brnění

- lektvar zkušeností

- róba Slunce

- sluneční boty

- solarit


Má tyto zbraně (schopnosti):

Zářivá hvězda

Kometa

Meteor

Padající hvězda

Kvasar


Zatím známé imunity:

Krvácení

Slepota

Spánek

Omráčení

a 7 dalších, které ještě poznáme


Slabiny:

zatím neznáme 

Komentář z kodexu:

"Divoký býk Cerus spadl z nebe."

Vyvolat Ceruse stojí 2.200 ornů.

Úroveň Ceruse je 150, řád 6 a má 3,800.000 životů (hp).

Poskytuje tyto věci jako výhru:

zatím netušíme, ale je jich hodně


Má tyto zbraně (schopnosti):

Zářivá hvězda

Kometa

Temnobij II

Ohňobij II

Dusot

Průzkum slabostí

Padající hvězda

Výslech

Znásobený Plamen

Oslabující úder III

Break

Bránit se

a některé další, které zatím neznáme


Imunity a odolnosti:

Ohnivá

Hniloba

Slepota

Spánek

Omráčení

a 6 dalších, které ještě neznáme


Slabiny:

Zatím neznáme

Pozn. Podrobnosti o monstrech nadále nebudou v segmentu věnovaném úspěchům Gogolandu, přirozeně se posunou do tipů a triků.



Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet