Herní poradna

07.05.2021

Herní poradna pro začínající a mírně pokročilé hrdiny Gogolandu. Poradnu vede Sférický chodec REMD z frakce Pekelných rytířů. Exkluzívně pro hrdiny Gogolandu.

Herní poradna bude živý článek. Pokaždé, jakmile v článku dojde ke změně, bude zde zveřejněna nová informace, padne nový dotaz, či se otevře nové téma, vydání článku bude antidatováno a tím bude článek opět nejnověji vydanou písemností na stránkách.

Součástí každého téma by mělo být poděkování za ochotu a trpělivost, se kterou nám REMD pomáhá. Poděkuji mu tímto ale už zde a v jednotlivých tématech už poděkování vynecháme, byť by tam po právu patřilo.

Členění a rozvrh pořádku:

1) Každé téma bude mít svůj odstavec

2) Odstavec bude  s mít název tématu

3) Odstavec bude obsahovat zkopírovanou (čili doslovnou) diskuzi z discordu

4) Odstavec bude obsahovat stručné, přehledné shrnutí pro zjednodušení práce s radami

5) Odstavec bude obsahovat místo, ve kterém bude možno umístit reakci na radu, zkušenosti s uplatněním rady a podobně. Vždy se bude jednat o zkopírování příslušného textu z discordu.

6) Odstavec bude končit novými upřesňujícími otázkami, pokud to bude nezbytné

7) Témata budou oddělena veselými dělítky

Monstra


Dotaz:

- A ještě jeden dotaz, prosím: Když má nějaké monstrum slabost Arcane, jak to překládáš a co to znamená, co je to za typ útoku?

Odpověď:

- Možná by to chtělo sjednotit. V kouzlech je normálně záložka kouzel "Arkánum". A následně je to element "tajemný"...ale ono to 1 slovo je použito na více místech. Kromě kouzel pak i u věcí a monster.


Shrnutí: 

- Arcane je název kapitoly kouzel

- Součástí kapitoly jsou arkanová kouzla "tajemný"

- Slabost na tato kouzla (Arcane) je tedy slabostí na kouzla "tajemný"


Dotaz:

- Co znamená, když je monstrum noční, ale ještě je u toho specifikace Moon only? Třeba Brána Baloru.

Odpověď:

No... ohledně noc/měsíc...ve hře se každou hodinu střídá počasí (to jak ta krajina vypadá), celkem jsou 4 (slunečno, měsíc, déšť, sníh) .... možná by měsíc bylo opět vhodný přeložit líp, aby pasoval do řady. Nic mě tenkrát nenapadlo. 

A fáze jsou jen noc/den ...a ty jsou čistě podle lokálního času. Takže Brána Baloru se může čistě objevit jen za počasí "měsíc" během noci u nás. :-)

Předpověď vypadá cca takhle (jak se to střídá):


Shrnutí:

- Herní fáze jsou Den a Noc (upraveno podle lokálního času)

- Ve hře jsou čtyři období, měnící se v hodinovém cyklu. Jsou to: Slunečno, Měsíc, Déšť, Sníh

- Některé příšery je možno potkat pouze za konkrétních podmínek (například Noc a Měsíc)


Rafinérie


Dotaz

 - Já si nechám pro nás všechny vysvětlit jak funguje přesně rafinérie. Komplet od A až po Z. Co se na ní vyplatí, proč by ji všichni top hráči chtěli mít nejlépe 20x atd. 

Odpověď 

- 1) rafinerie - co dělá ve zkratce - přetaví až 120 materiálu na ostatní materiál v poměru podle kvality věci co do ní vložíte. Můžete získat ale jen materiál který je ve stejném menším tieru než jste vy. Hlavní věc že od posledního update z rafinerie padají i kytky. (Které jinak padnou pouze v případě když kliknete na keřík nebo v odměnách po vyhrane kobce)

- 2) proč chce mít hráč víc rafinérií? Na levelu 200-250 budete mít a bude vám stále padat materiál z menších levelu (například mithril atd.) Takže proč nevyužit šance a spálit 120 dřeva když z toho může padnout materiál z raidu a teď hlavně kytky. 

- 3) jak postavit víc rafinérií. Na každém území lze postavit jenom jedna. Takže teď pracně postavíte spoustu rafinérií po okolí a ty se pak vyposouvaji do vašeho rodného města. (Dříve to bylo jednodušší, teď už je to takhle složité)

Dotazy:

- Dává se do rafinérie homogenní směs, nebo tam dávám v jednu chvíli různé typy materiálů dohromady?

- Jednou jsem tam (zatím poprvé a naposledy) dal 120 ks stříbra a nic se nestalo, kde byla chyba?

- Mohu tam hodit třeba elixíry? Mohu tam dát žetony do arény (mám jich několik tisíc)?

- Máš s tím vlastní zkušenosti.... jaké materiály je tam nejlepší dávat? Co se ti osvědčilo?

- U rafinérie je popis, kterému úplně nerozumím: "O materiály, které zpracuješ v rafinérii, přijdeš a přeměníš je v nové." Tak tomu rozumím. Ale pak to pokračuje: Vzácnější materiály lze přeměnit se roztaví ve vzácnější materiálů a zároveň vzácnějších." Tak buď neumím česky, nebo je to špatně napsáno. Předpokládám, že má být napsáno: "Z materiálů vzniknou materiály vzácnější a ze vzácných ještě vzácnější." Nebo něco takového.

- Znamená to tedy, že až budu mít vyextraktovány nějaké materiály, mohu je dát znovu do rafinérie a dostanu jiné, ještě vzácnější?

- Jak je to se vzácnými kameny? Mohu je tam dát? A pokud ano, kolik? A jaký bude výsledek?

- Co může vzniknout, když tam dám obyčené materiály, například takto: 30x kámen, 30x kůže, 30x dřevo, 30x stříbro? A lze to tak udělat? 

Odpovědi:

- Rafinérie přetavuje materiály postupně. I když máš při plném vylepšení "sklad na 120" věcí trvá to přetavení třeba 6h. (neznám přesný čas ... rozhodně jsi mi tímto postem vnuknul nápad na spoustu testů které asi udělám :D)

- Věci se přetavují po "kolech" ... zase neznám přesný čas ale řekněme-li že jednou za hodinu to vezme třeba 30 materiálu a ty rozloží.. a takhle jede dokud má co rozkládat.

- Elixíry a tokeny přetavovat nejde ... jde tam dávat jenom materiál ... (kytky bych tam neházel na to jsou mc vzácné :D)

- Mě se osvědčilo tam házet to čeho jsem měl hodně .. (na konci udělám trochu zamyšlení jak bych rozkládal věci já kdybych věděl co vím teď)

- Jinak k té vzácnosti .. hrubě to funguje tak že např ze 120 dřeva ti padne směska 30-40 jinejch materiálů .. když tam třeba hodíš materiál (Cursed Ortanite) (Proboha tohle tam nikdy nehazejte-je z nejtežšího královského raidu/nájezdu) tak ti ze 120 Cursed Ortanite padne třeba 70-80 věcí ... Takhle to funguje s tou vzácností. Limit je ale tvoje úroveň. Mě třeba ze 120 dřeva má šanci padnout Cursed Ortanite což je SUPER. Ale hráči který nebude min. úroveň 10 tento materiál nikdy nepadne. Když tedy na to přihlédnu co a jak tak do úrovně *T8 bych si vystačil s jednou rafinérií, kam bych sem tam hodil Mithril nebo jiný materiál kterého je hodně .. ale vše ostatní bych šetřil. 

- Až na *T9 a *T10 bych postavil rafinérií víc abych měl "boční" příjem materiálu jako Cursed Ortanite a Realm Ore. 

- Do T8 bych opravdu rozkládal věci minimálně a jen za účelem zisku kytek do lahviček (poslední update)


Shrnutí:

- Rafinérie se vyplatí, ale především hráčům vyššího řádu

- Rafinérie vám dá vzácnější materiál, ale jen do úrovně vašeho řádu

- Lze mít víc Rafinérií, ale je to pracnější, do vlastního území se musí "naposouvat" ze sousedních

- Rafinace probíhá postupně, po kolech, kompletní rafinační proces může zabrat cca 6 hodin

- Elixíry a tokeny (žetony) přetavovat nelze

- Kytky do Rafinérie neházejte, jsou na to příliš vzácné

- Odhadnutá produkce pro názorný příklad je: Ze 120 ks dřeva vyjde 30-40 jiných materiálů

- Nikdy tam neházejte vzácný materiál Cursed Ortanite /prokletý ortanit?/

- Odhadnutá produkce pro názorný příklad je: Ze 120 ks Cursed Ortanite vyjde 70-80 jiných materiálů

- Při řádu hráče 10 mohou vyjít velmi vzácné materiály i ze 120 ks dřeva

- Až do řádu hráče 9-10 nemá význam mít více Rafinérií, spíše je potřeba materiál šetřit, jedinou výjimku jsou kytky, které lze normálně najít v přírodě hlavně v keřících a těch je málo.


Území


Dotaz:

Mě by zajímalo, k čemu je zabírání území (kromě dobrého pocitu), když příjem se dostává za prozkoumání. Nebo to tak není?

Odpověď:

- Zabíráni území je věcí prestiže. Hlavně.. s příjmem je to ještě trochu složité.. i když máte spoustu území tak příjem by jste měli dostat pouze z těch které navštívíte. Hlavní je zabrat území na kterém jste často a to kvůli 5% bonusů ke statům postavy. Ale každý má na to jiný názor. Hlavní je dělat co vás baví. 

- Ono když máte okolo sebe silnější hráče tak zabíraní přijde jako zábava až později. Ale jo rozhodně o tom ta hra je. 

Dotaz: 

- Pochopil jsem tedy správně, ze abych dostal zisk z území, musím ho mít prozkoumané a musím ho fyzicky navštívit? Jak často ho musím navštívit? Když je tam odměna něco/měsíc, znamená to, že abych jednou za měsíc dostal odměnu, musím se na tom území vyskytovat každý den?

Odpověď:

- Zisk z území jde z obou možností. Když území prozkoumáš tak z něj dostáváš odměnu dokud tamtudy pravidelně procházíš, ale nevím jak je to s tím týdenním měsíčním. Když ho ovládáš dostáváš odměnu dokud je pod tvojí kontrolou a chodit tam už nemusíš. 

- Zde to je trochu trable .. tohle ví přesně Odie .. ale mělo by to být tak že když přijdeš území s týdenním ziskem tak ten týden získává ten bonus od momentu kdy jsi na území byl .. s měsíčním to stejný .. ale kdy proběhne ten moment kdy ti padne věc .. no je to složitý .. testovali jsme to na charakteru, který byl jen na jednom území a věc dostal po deseti dnech .. takže ne úplně za měsíc ..

Dotaz:

- Jakým způsobem je při dobývání zohledněn vliv vládce, království a řádu? Vzrůstá časem? Když budu dobývat někoho ze stejného řádu, bude to jednodušší než z jiného řádu?

- Řádem jsem myslel frakci, ale v překladu orny se to nazývá řád.

Odpověď:

- Rád zde asi nehraje moc roli .. krom toho že když jsi lvl 150 a budeš mlátit někoho kdo je 250 budeš mít samo sebou problém .. každopádně na sundávání velkých levelu doporučuji na hráče používat věci jako jed - krvácení - atd. Ztrácí % z vlastních životů .. takže časem silnějšího hráče vykopnete

- Jop, frakce funguje tak že když jste třeba frakce voda tak vodní útoky a kouzla způsobují 25% víc zranění a vy dostáváte také 25% zranění méně. Ale to neznamená že hráč bude takové útoky používat. Může používat zbraně bez očarování a nebo temnou magii a ty vám dají plně poškození .. pokud nemáte odolnost ve zbrojí nebo v profesi. Jinak jsou kouzla které vám odolnost dají .. později je známý třeba yetti, nebo golemové. To pak když máte dostat ránu od vody tak dostanete snížené zranění 50% za odolnost od kouzla nebo vybavení a pak ještě 25% za odolnost frakce. (odolnost z vybavení a kouzla se počítá pouze jednou)

Dotaz:

- Mne by třeba i zajímalo za jak dlouho se ovládaném území objevím jako přízrak, když ho nenavštívím?

Odpověď:

- Ok je to prý měsíc.

Dotaz:

- Postřehl jsem, že hlavní postih přízraků/stínů je, že jim nepřibývají životy, když se léčí. 

Odpověď:

- Jo takhle .. Gilgameš má pasivní schopnost že se mu každé kolo obnovuje střeh (ward) nepřičítají se životy .. 

Dotaz:

-  Jak velké postihy ma stin oproti normálnímu obránci? Tyka se postih jen vlastnosti? Nebo i odolností?

Odpověď:


Dotaz: 

- Aha, to moc zajímavý. Je to tak trochu návod, v boji se sférickými chodci je nejprve oslabit konvenčníma zbraněma a až teprve, když na tom budou blbě a začnou hrát od podlahy, je zlomit nejsilnějšíma zbraněma. Pro stíny to platí taky tak, předpokládám. No, abych byl upřímný, zatím jsem moc sférických chodců neporazil, ty co jsem připravil o území jsem ukloval a tam asi nejde mluvit o "výhře".

Odpověď:

- Ale vůbec,  uklovat je dobrej plán Tihle hráči totiž nemají většinou mezi schopnostmi léčení.  Pro stíny to platí taky tak, předpokládám. Jinak sférický chodec je specifický tím že čím míň má životů tím je silnější a tím je horší ho trefit .. správný postup je pokud možno jeho menší polovinu životů ubrat na jednu ránu. Když se nepovede tak je lepší uhlodat jedy krvácením atd.


Shrnutí:

- zabírání území je věc prestiže

- na vlastněném území je 5% bonus ke statům

- odměnu z území dostáváš, pokud přes něj pravidelně chodíš, na územích s časovou lhůtou stačí, když je vlastníš

- týdenní odměna je za týden, měsíční odměnu dostaneš dříve (cca po 10 dnech, pak za měsíc)

- frakce při dobývání území nehraje roli

- přízrak se na území objeví po měsíci

- Gilgameš se při obnově střehu nepřičítají životy

- Uklovat sférické chodce je dobrý plán, neléčí se

- Sféričtí chodci nejlépe bojují na hraně smrti


Položen doplňující dotaz na Discordu


Zkušenosti a dělení zkušeností


Dotaz:

- Jak funguje sdílení zkušeností ve skupině. Zkušenosti se dělí, dostávají násobně? Jaká jsou pravidla sdílení. Sdílí se jen zkušenosti, nebo i orny či zlaté? Sdílí se pak i zkušenosti získané z raidů a událostí? Co když má někdo elixír zkušenosti. Zvýhodni to celou skupinu? Co když ho aktivují všichni?

Odpověď: 

- Zk se dělí rovným dílem +10% 2 ve skupině, každý má 60% zk u 3 hráčů má každý 43,3%.

- Sdílení ve skupině .. když jsou hráči od sebe pod 25lvl tak se dělí zkušenosti a pouze zkušenosti... Když pak sejmete monstrum, napíše vám to kolik jste dostali expu .. ale když to zkontrolujte u postavy uvidíte že dostanete dělenou částku... V partě dostanete +10% expu navíc, když funguje dělení .. sdílí se pouze expy z poražených monster ... V kobce a nebo ve světě. Raidy se nesdílejí. Elixíry zkušenosti se projeví stejně jako další věci co se násobí na zkušenosti .. z poraženého monstra uvidíte kolik se rozdělí mezi partu .. na to mají modifikátory vliv 

Dotaz:

- Na 250 lvl zisk zkušenosti končí? Nebo se sbírají dál a předpokládá se časem navýšení lvl hranice?

Odpověď:

- Ano zkušenosti jedou dál i po lvl 250 ale k budoucímu obsahu to je vše ve hvězdách.



Shrnutí:

- ve skupině se zkušenosti dělí rovným dílem + 10%

- hráči musí být v rozmezí 25 úrovní

- sdílí se pouze expy z monster ve světe a kobkách, nikoliv v nájezdech na gigamonstra

- Vliv elixíru je zohledněn

- Na statistikách je vidět, jak byly expy děleny mezi členy skupiny

- Zkušenosti se sbírají i po dosažení levelu 250


Souboje, výhody a nevýhody


Dotaz:

- Pár dotazů k oslabením v boji. Na guide jsem narazil na procenta, jakou má oslabení šanci po kole zmizet, že někdy působí ztrátu tahu, některá ubírají procenta životů. Některá oslabení lze řešit lektvary či vybavením, které je zcela eliminuje. Je nějaké vybavení proti slepotě (jsem 7*)? Ta, předpokládám, výrazně snižuje hbitost, a tedy i šanci zasáhnout či vyhnout se (a teď si uvědomuji, existuje i kategorie zablokováno - o tom něco víme?). A pokud nemám zrovna kamenný přívěsek proti zkamenění a jsem zkameněn, je na to nějaký lék?

Odpověď: 

Dotaz:

- Proti slepota se ptám na vybaveni.

Odpověď:


Shrnutí:

- Proti slepotě lze použít "lék na vše"

- Proti zkamenění lze použít "všelék"


Tvrz/Pevnost/Hrad/Budovy


Dotaz: 

- Jak fungují úroky z uložených peněz v tvrzi? Všude si píše, že 1%, ale uloženo mám 100M a přesto je často denní příjem menší než 1M. 

Odpověď:

- Malá část denního příjmu se strhává jako daň království. 

Dotaz:

- K čemu je alchymista a kobka? Vyplatí se přestavovat tvrz na pevnost? 

Odpověď:

- Alchymistu mám poblíž, může okouzlit zbraň na vodní, ohnivou, bouřnou či zemní. Dále může předměty zdobit tak jako klenotník a pokud máš od kováře vylepšenou věc na desátou úroveň tak ji může vylepšit na mistrovský kousek.

- Kobka jsou další katakomby.

- Určitě se vyplatí si tvrz postavit. Hlavně kvůli kobce. Alchymista je vhodný jen na práci s kameny do zbraní a vybavení. platí zde totiž pravidlo že veškeré vylepšení které provedete v integrovaných kovárnách pevnosti (pekelná kovárna a alchymista) je o 10% dražší.

Dotaz:

- Mám dotaz na Gurnnink i REMD. Rád bych si koupil hrad. K čemu je mi dobrej? Vyplatí se? A hlavně, při dnešním trendu, kdy se ve hře trochu upouští od platby v ornech a přechází se na peníze (viz pomocníci), nemůže se stát, že zanedlouho dojde ke změně a půjde koupit hrad za peníze? Jinak ornů mám dost.

Odpověď:

Dooobře....opravdu hrad? Za 10mega ornů? Oproti předchozímu stupni má navíc: - Pekelnou výheň (opět s přirážkou) - víc místa na pomocníky (až do 999), chyť je všechny ! - bank až na 300mil zlatek ...takže vlastně kolem a kolem, nic důležitého, na to co to stojí. Pomocníci do úrovně 8 byli změněny na žádost hráčů, jelikož začátek je hodně levelů za krátký čas a orny často nejsou. Změnu ceny hradu nepředpokládám.


Shrnutí:

- Tvrz se vyplatí postavit hlavně kvůli kobce

- Kobka jsou další katakomby

- Alchymista je vhodný pro vkládání kamenů do zbraní

- V integrovaných kovárnách pevnosti  (pekelná kovárna a alchymista) jsou zakázky o 10% dražší 

- Hrad se nevyplatí stavět, pokud hrdina nemá ukončenou kariéru a nešetří na Oltář Nanebevzetí (50 mil. ornů)


Postava


Dotaz:

- Já osobně pevnost ještě nemám šetřím si orny na povolání.

Odpověď:

- Ano rozhodně povolání je důležitější než kobka.

Dotaz:

- Jak je to na úrovni 250, sbírají se dál zkušenosti?

Odpověď: 

Ano zkušenosti jedou dál i po lvl 250,  ale k budoucímu obsahu to je vše ve hvězdách

Otázka:

A má třeba cenu posbirat i slabší povolání? Napadlo me teď při změně arcidruida na něco vyššího vložit válečníka,zloděje atp.Je to k něčemu?

Odpověď:

V Marketu lze koupit za 20kč změnu frakce. Takže ano, plánoval sem to proskákat a nakoupit vše...na okrasu spíš. Jinak ano, některý se vyplatí, kvůli dovednostem...hlavně posilujícím.  

Dodaz:

A když se naučím nějakou dovednost, tak tu už si budu pamatovat napořád, že? Zatímco schopnost pozbydu se změnou specializace, je to tak?

Odpověď:  

Se změnou specializace zapomeneš všechno co nabízí. Jen z povolání zůstávají dovednosti napořád. 

Dotaz:

Dneska jsem trochu posílil a teď si vybírám specializaci. Mám na výběr: Obrněnec, Maji, Krotitel, Plenitel, Vrah, Zaklínač a Sekvencer. Celkově jsem prošel spíš bojovou průpravou. Do čeho byste šel? Orny mám. 

Odpověď:

- Maji a Sekvencer je čistě pro mágy. Krotitel čistě pro chovatele zvířátek.

- Vrah je momentálně nic moc. Možná projde časem změnou?

 - Zaklínač je asi nejvíce používaná specializace kvůli dovednosti "Valčík válečníka", jestli si zkoušel Barda a Tanec válečníka, tak tohle je přímé vylepšení této dovednosti a zároveň mnohem silnější. Ale až na lvl 210.

- Obrněnec je taky často používán, hlavně kvůli zvýšenému střehu a 3% regeneraci střehu každé kolo. Pozdější povolání toho využívají i při útoku.

- Plenitele bych rád hrál já. Bohužel dovednost Berserker 3 tě postupně ale jistě zabije. To má projít změnou a tyhle sebe-posílení, které ubírají životy, by tě časem neměli zabít, ale jen držet na jednom životě. Těším těším... Jinak Berserker 3 zvyšuje vše o 50% za cenu 20% života každé kolo, při maximu 999 života/kolo, což je takhle vysoko už vždy. ...jinak vlastnosti u specializací (například síla +20% u plenitele, atp.), se nepřičítají ke VŠEM vašim vlastnostem (zbraním, brněním, tretkám), ale pouze k základním vlastnostem povolání. Takže jsou to vlastně docela malé bonusy. 


Shrnutí:

- Vývoj postavy je důležitější než kobka

- Zkušenosti se sbírají a hra běží dál i na úrovni 250+

- Proskákání mezi frakcemi a zisk nových dovedností se může vyplatit (hlavně posilující dovednosti)

- Se změnou specializace zapomene hrdina vše, co nabízela. Jen z postav (povolání) zůstávají dovednosti napořád

- Specifikace specializací (viz výše)

- Berserk 3 zvyšuje vše o 50% za cenu 20% života každé kolo

- Ve vlastnostech u specializací se bonusy nepřičítají ke všemu (zbraně, brnění, tretky) ale jen k základním vlastnostem povolání. Nejsou to tak velké bonusy.



Pomocníci


Dotaz: 

- Taky si koupím nějaký fajn zvířátko, ale jinak musím říct, že jsem přecházel z Víly Zvonilky přímo na Bledého draka, takže ho opravdu miluju. Moc mi pomáhá. 

Odpověď:

Pale dragon je super jen osobně jsem ho musel přestat používat ... protože sferický chodec funguje tak že bojuješ nejlépe když nemáš téměř žádné životy. A protože ten drak léčí tak ti vlastně kazí plány  


Shrnutí:

- Bledý drak je silný pomocník (nehodí se ale ke všem charakterům)