Monster planet: život v podzemí

30.04.2021

Občas se nám zdá, že se nám nedaří najít nějakého tvora. Hledáme ale opravdu na správném místě? V dnešním pořadu infokanálu Gogoland 3 Monster planet si představíme několik tvorů, kteří žijí výhradně v podzemí.

K jeskynním tvorům se váže jedna velice hezká příhoda. Prapraprapředek našeho gogolandského hrdiny P0p0a tehdy byl v pubertě, byl vynikajícím studentem na Středním odborném učilišti se zaměřením na monstrovědu a příšeropis. Jednoho dne byl ve škole zkoušen před celou třídou a byl dotázán, jakou barvu má nať jeskynního výhonku. Prapředek P0p0a se zamyslel a pak řekl rozhodně: "Je hnědý." Jeho učitel, zlý, potměšilý příznivec Mrazivé hlídky se hlasitě rozesmál. Prohlásil, že nať jeskynního výhonku je oranžová. Prapředkovi P0p0a dal pětku a s ostudou ho vykázal od tabule. Vznětlivý mladík potupu neunesl, v hanbě utekl ze třídy. Učitel z Mrazivé hlídky pak před třídou na jeho účet dlouho vtipkoval. Označil ho jako "hloupou měkkotu z Legie země". O to větším překvapením pro všechny bylo, když se ve dveřích třídy objevil mladík, zmazaný od krve, ale s vítězoslavným úsměvem na tváři. Na zádech táhl omráčený jeskynní výhonek s evidentně hnědou natí. Ponižovaný zástupce Legie země totiž odešel do nejbližší hospody, tam se doptal na nejbližší katakomby a tam ulovil důkaz, že se zástupci Legie země nikdo podlahu vytírat nebude.
K jeskynním tvorům se váže jedna velice hezká příhoda. Prapraprapředek našeho gogolandského hrdiny P0p0a tehdy byl v pubertě, byl vynikajícím studentem na Středním odborném učilišti se zaměřením na monstrovědu a příšeropis. Jednoho dne byl ve škole zkoušen před celou třídou a byl dotázán, jakou barvu má nať jeskynního výhonku. Prapředek P0p0a se zamyslel a pak řekl rozhodně: "Je hnědý." Jeho učitel, zlý, potměšilý příznivec Mrazivé hlídky se hlasitě rozesmál. Prohlásil, že nať jeskynního výhonku je oranžová. Prapředkovi P0p0a dal pětku a s ostudou ho vykázal od tabule. Vznětlivý mladík potupu neunesl, v hanbě utekl ze třídy. Učitel z Mrazivé hlídky pak před třídou na jeho účet dlouho vtipkoval. Označil ho jako "hloupou měkkotu z Legie země". O to větším překvapením pro všechny bylo, když se ve dveřích třídy objevil mladík, zmazaný od krve, ale s vítězoslavným úsměvem na tváři. Na zádech táhl omráčený jeskynní výhonek s evidentně hnědou natí. Ponižovaný zástupce Legie země totiž odešel do nejbližší hospody, tam se doptal na nejbližší katakomby a tam ulovil důkaz, že se zástupci Legie země nikdo podlahu vytírat nebude.

Příšeropis - podzemní stvoření

Dneska si představíme několik monster, která běžně žijí pouze v jeskyních, tedy v podzemních kasematech a najít je můžeme pouze, pokud se rozhodneme navštívit katakomby.

Občas je můžeme najít také na povrchu, ale pouze jako strážce území.

Čili, jakmile jejich likvidaci dostanete jako zadání úkolu, nejbližší cestou si to namiřte ke katakombám.

Technická poznámka: 

Článek už jsem měl hotový, ale těsně před uveřejněním vypadla elektrika a protože jsem byl do psaní zažraný, průběžně jsem ho neukládal. O celý text jsem přišel. A je to velká škoda. Mohu vám říci narovinu, že všechny písmáky už od dávnověku spojuje pevným poutem jedna věc, a to je nenávist k neplánovaným výpadkům elektrické energie. Je úplně jedno o čem a kde podávali písemné svědectví, jaká dobrodružství a válečné události popisovali, největší hrůzu v nich vždy budila náhlá tma a zvuk utichajícího harddisku. 

Berte tedy tento materiál jako první díl mapující stvoření žijící v podzemí.

Výhonek

Řád 1, úroveň 5 až 25

Na 6. úrovni má 95 životů.

Lze ho najít v katakombách, ale jeho přirozeným prostředím je les. Do katakomb se spíš jde jen podívat, ztratí cestu, zabloudí a už se nedokáže dostat zpátky do lesa. I tak si ho ale představíme.

Je s ním snadné pořízení, neklade skoro žádný odpor a zaskočit může jen začínající hrdiny, které vyděsí každá moucha. Zkušení hráči ho loví jedině, pokud nad ním svítí úkolový vykřičník.

Slabost: Oheň

Obdržíme: dřevo

Jeskynní výhonek

Řád 3, úroveň 50 až 75

Žije v kobkách a ukazuje se přes den. Večer zaleze patrně ještě hlouběji, než je běžné pro tvory, kteří žijí už tak zalezlí do podzemí. Překvapivě ho tam najdeme hlavně ve dne, v noci k zastižení není

Má schopnosti Zeměbij, Upíří dotek a Jed. Nebezpečný ale nějak extra není.

Zinkasujeme: dřevo, Trny

Pán draugrů - šampion (boss)

Řád 3, úroveň 50

Žije výhradně v kobkách, jako strážce na povrchu je výjimečně také k nalezení, ale strádá a většinou si hodně stěžuje na svůj osud.

Má schopnosti Oslabující úder a Plísňobij. Určitě nebude krvácet, nezapálite ho, neoslepíte, neuspíte a neomráčíte. Extra nebezpečný ale není, pokud máte v pořádku obranu.

Slabost: zemní energie

Pokud vyhrajete, dostanete od něho Klíč od katakomb a Kost nemrtvéhol

Rytíř soumraku - šampion (boss)

Řád 3, úroveň 75

Má 2.350 životů

Vyskytuje se výhradně v kobkách.

Soupis jeho schopností je impozantní, ve skutečnosti ale Rytíř soumraku nebezpečný není. Hrdinové souboje s ním běžně využívají k doplnění many a životů. 

Schopnosti: Zteč, Výpad, Ohňobij, Ledobij, Zeměbij, Bouřkobij

Pokud ho porazíte, získáte od něho: Klíč od katakomb, meč Čepel soumraku a démonickou rudu.

Chrlič - šampion (boss)

Řád 4, úroveň 100, pomocník Chrlič

Má 3.100 životů

Vyskytuje se výhradně v kobkách.

Může být extrémně nebezpečný tím, že vás zkamení a toto kouzlo se přesune do dalšího patra, kde narazíte na silného, nebezpečného tvora. Schopnosti má: Rychlost, Dvojsek, Trojsek, Zkamenění.

V případě výhry získáte: Klíč od katakomb, Dýku chrliče a Rozbitou sochu.


Balorský červ - šampion (boss)

Řád 5, úroveň 125

Obývá výhradně kobky. Najdeme ho tam ve dne v noci. 

Schopnosti: Zteč, Jed, Meteor II

Slabost: úder tajemem

Jakmile jako hrdinové zesílíte, Balorský červ se stane vaším oblíbeným terčem. 

Vybavení, které vám dá: Klíč od katakomb, meč Čepel duny, pískovec


A to je zatím vše. Připravíme druhý díl, kde si představíme zbytek podzemních stvoření. Je jich ještě požehnaně. A ve druhém dílu pořádně přituhne, protože potkáme opravdu nebezpečná monstra.


Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet