Síla násobení

19.03.2021

Získáváte zkušenosti, tvrdě pracujete, lopotíte se, zabíjíte, mordujete.... a to vše po práci, v době osobního volna. To vše děláte ve prospěch království Gogoland. Jenže, ouha, zkušenosti naskakují nějak pomalu, jaksi zvolna. A co je nejhorší, na každý nový level se člověk nadře více a více. No nic, máme pro vás zkratku. Jmenuje se "Síla násobení", protože bez násobení se člověk v téhle hře neobejde. 

Jakmile vstoupíte do světa zabíjení, stane se to pro vás drogou. Je to nelehká úloha, protože příšery jsou často vzdorovité, mnohdy úlisné a nezřídka silnější než vy. A za to všechno dostáváte odměnu, která je v poměru s vynaloženou prací, jednoduše řečeno, almužnou. Pár penízek, pár ornů a pár zkušeností. Tento článek je věnován zkušenostem, takže se zaměříme na ně.

Jak se zdá, svých práv se budete muset domoci sami. Je to americká hra, takže odborové hnutí nepracuje tak, jak by mělo. Nejsme ve Francii. Ve Francii by hra byla mnohem přátelštější, protože hráči Orny by vyšli do ulic a zvýšení XPrémií by se domohli spálením některé z okrajových čtvrtí Paříže.

Naštěstí pro vás máme pár tipů.

1) Berserk

Zabíjet Berserky je báječná věc. Poznáte je podle toho, že kolem nich je ohýnek, vlastně plamínky. Patrně mají naznačit, že příšera je rozčílená a podrážděná. Pokud zabijete Berserkové monstrum, získáte za něj třikrát více zkušeností než za obyčejné monstrum stejného druhu. Pochopitelně, jsou to zasloužené zkušenosti, protože Berserková monstra jsou odolnější a agresívnější. V každém případě je tu pro vás rada: soustřeďte se na zabíjení Berserků. Je to výhodné, je to efektivní. A hlavně, je to stylové.

Výsledek: 3x více zkušeností

2) Strážci území (Area Guardians)

Každé území má svého pána a také svého strážce. K boji se strážcem se dostanete tak, že nejprve zmáčknete, že nejprve zmáčknete tlačítko vpravo dole "území" a pak z nabídky na liště nahoře vyberete průzkum. Pokud už udělal průzkum někdo před vámi, máte smůlu. V opačném případě můžete vyzvat strážce území na souboj. Pokud ho porazíte, připíšete si dvojnásobné body oproti normálu.

Výsledek: 2x více zkušeností
Kumulovaně: Berserk 3x + Strážce 2x = 6x více zkušeností

Ale to ještě není všechno, hra nám umožňuje zisky ještě násobit. A násobit, násobit je správné, je to ta nejvýhodnější a jediná, skutečně jediná, cesta, jak získávání zkušeností akcelerovat.

3) Elixír zkušeností

Je to taková žlutá ampulka a najdete ji v nabídce lektvarů. Pokud se cítíte ve formě a nebo vyrážíte na rejd a zabíjení monster, je nezbytné ji upotřebit. Její platnost je omezená časově a to přesně 60 minutami (hodinka, kterou je potřeba využít). Je dobré tyto elixíry sbírat a v příhodný čas je použít. Nezdráhejte se napít, čím budete silnější, tím snáze budete nové ampulky získávat. Nebude o ně mít nouzi. A teď je používejte často. Pokaždé, jakmile budete vědět, že využijete celých 60 minut hraní.

Výsledek: 2x více zkušeností
Kumulovaně: Berserk 3x + Strážce 2x + Elixír 2x = 12x více zkušeností

Ani to ale ještě není úplně všechno. Pokud se rozhodnete pro krátkou procházku, dříve či později narazíte na drobnou šedivou, schoulenou postavu věštkyně (Shrine of Wisdom).

4) Věštkyně vědomostí (Shrine of Wisdom)

Netvrdím, že vyjdete ze dveří domu a okamžitě na ni narazíte, ale zjevuje se často a pokud na ni narazíte, snažte se na stejné místo přijít i v několika následujících dnech. Zpravidla se tam vyskytne znovu. Problémem je, že ji můžete přehlédnout. Je malá, šedivá, zachumlaná a hodně nenápadná. Ale je výhodné  si ji vyzvednout. Pokud ji na display uvidíte, reagujte urychleně a sbalte ji. Čím déle čekala na své probuzení, tím více času vám poskytne na to, abyste za ni kasírovali dvojnásobky zkušeností. Jinak je ale platnost jejího vlivu ohraničena časovým pásmem 45 - 90 minut. V okamžiku, kdy si ji budete vyzvedávat, příslušný časový údaj se vám ukáže v horní části displaye. A pak bude jen na vás, jak toho využijete. Pochopitelně, z hlediska progresu ve hře, je nejlepší reakcí okamžité vypití elixíru zkušeností a vaše startovní zabijácká pozice je z hlediska získávání zkušeností rázem zečtyřnásobněna. V tu chvíli se snažte skutečně zaměřit na Berserkové příšery, protože na nich už vyděláváte signifikantní ranec dvanáctinásobku běžné hodnoty zkušeností. A to už není sranda. 

Výsledek: 2x více zkušeností
Kumulovaně: Berserk 3x + Strážce 2x + Elixír 2x + Věštkyně 2x = 24x více zkušeností

Patrně si říkáte, že taková situace nastává jen zcela výjimečně. Vůbec nemáte pravdu, pokud se o něco podobného snažíte, hra má tendenci vám "jakoby vyhovět". Nevedu si přesnou statistiku, ale plného násobku (24x) jsem využil už nejméně dvacetkrát. A některé zisky byly nepřehlédnutelné a z hlediska běžné zabijácké každodenní dřiny doslova gigantické. Asi nejlepším úlovkem byl Mimic, berserkový strážce území na Havraních skalách, který mi přinesl jediným máchnutím meče naráz krásných 48 miliónu zkušeností.

Nepochybuji ani na chvíli o tom, že jakmile si tuto taktiku osvojíte, můj výkon hravě překonáte.

Hodně štěstí. Příště se sejdeme při zrychlování zisků zkušeností u tématu chození. Bude se jmenovat "Cestou necestou".

Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet