Sláva království

23.03.2021

Pravděpodobně nejrychlejším způsobem, jak získávat zkušenosti k postupu v úrovních, je stát se součástí některého království. Království akceleruje hru. 

Pokud chcete, aby váš kariérní růst v Orně měl grády, je nezbytné stát se součástí některého království. Tahle úvaha ale není tak jednosměrná, jak by se mohlo na první pohled zdát. V rámci království má hráč práva a povinnosti.

Nejprve k povinnostem. Hráč musí včas reagovat, jakmile hra napáruje jeho království proti jinému království ve válkách. Války přináší výtěžek, ale pro jednoho konkrétního hráče to není nijak významné. Hráč musí také plnit své povinnosti při prozkoumávání kobek a kasemat. V tomto případě je situace obdobná jako u válek. No a do třetice musí hráč plnit úkoly, ačkoliv tam si může pokaždé vybrat, do kterého úkolu se bude chtít pustit, pokud vůbec.

Všechny uvedené povinnosti stojí svým způsobem na principech dobrovolnosti. Je jen na hráči, zda se zúčastní války, či bude stát stranou a jeho království kvůli němu třeba prohraje. Stejným způsobem se může zachovat také v katakombách. Existuje však jedna povinnost, které se vyhnout nemůže: placení daní. A to je také hlavní důvod, proč jsem ostatním hráčům s úplně čistým svědomím neradil jít do království. Instinktivně jsem vnímal, že je to správná věc, nicméně, když jsem uviděl, jaké částky peněz a ornů mi po každém boji mizí do královské kapsy, nebylo mi veselo.

Nyní, s odstupem času, mohu říci jasně: vstoupit do království se nejen vyplatí, je to dokonce jediná správná varianta, pokud chce hráč být efektivní, produktivní a konkurenceschopný.

Království si sice strhává částky ze všeho, ale nejsou veliké. A velké příjmy přichází právě z královských aktivit. 

Účast ve válkách a zkoumání katakomb přináší věhlas království. To může připadat hrdinovi-individualistovi jako trochu zbytečné mrhání časem. Přesný opak je ale pravdou. Věhlas a význam přináší příležitosti pro království získat vynikající a atraktivní zakázky. A tady už si na své přijde každý škarohlíd, který až do teď proklínal královské daně.

To ale zdaleka není všechno. Výdělky jsou proměňovány na královskou měnu - tzv. florény. Pokud má království dost florénů, může se pustit do řady aktivit. Jednou z ní je rozvoj. Jedním druhem rozvoje je budování, čímž království poskytuje hrdinům komfort, druhým typem rozvoje je zkoumání. V dílnách a laboratořích probíhá vývoj a vymýšlení nových zbraní a kouzel, která si budou moci hrdinové osvojit.

Z hlediska získávání zkušeností (až závratného) pak je tu přilákání obrovských monster do království. Tato monstra mohou hrdinové zabíjet. Není to snadné, není to rychlé, ale výdělky jsou astronomické. Pokud se podílíte na skolení takové příšery, zisky se pohybují v řádech desítek miliónů zkušeností. A to už nejde přehlédnout.

Teď se pojďme podívat, na jaká monstra se můžeme už na konci tohoto týdne těšit:

Drakon - úroveň 75
Vypadá celkem neškodně, ale má přes 600.000 HP. A umí pořádně udeřit. Umí zeměbij, ohňobij, ledobij, bouřkobij, temnobij, dvojsek, exploit, světlobij, bojový tanec, cyklón, plísňobij, neúprosná zuřivost

Fomor - úroveň 100
HP 400.000. Schopnosti: krvácení, jedovatý úder, kouřová bomba, dvojsek, spací šipka, omračující šipka, světlo, noční můra, trojsek, neúprosná zuřivost

Kerberos - úroveň 200
4,500.000 HP. Schopnosti:  rychlý útok, plísňobij II, plameny V, mráz V, jiskry V, otřesy V, zemní spřízněnost, ohnivá spřízněnost, ledová spřízněnost, bouřná spřízněnost a dále dvě schopnosti, které zatím neznám (dle kodexu)

Hvězdopán - úroveň 125
HP 1,925.000. Schopnosti: zářivá hvězda, kometa, meteor, padající hvězda, dále schopnost, kterou zatím neznám (dle kodexu)

Naggeneen - úroveň 175
HP 2,675.000. Schopnosti: jedovatý úder, toxický úder, tajem, odstřel II, tajem II, rychlý útok, odstředl III, dále schopnost, kterou zatím neznám (dle kodexu)

Titán - úroveň 150
HP 1,430.353. Schopnosti: kamenná kůže II, sesuv, sesuv III, dusot, krystalová zeď, kamenný pohled, dále schopnost, kterou zatím neznám (dle kodexu)

Bojovat proti těmto kolosům bude báječná zábava, skvělé kolektivní dílo, protože různí hráči budou mít proti různým monstrům své silné a slabé stránky. Zabít některá monstra se podaří pouze, pokud budou všichni hráči maximálně aktivně spolupracovat. 


Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera script manet