Zprávy z domova 24.04. 2021

24.04.2021

Nejnovější zpravodajství z domova.

Jak vlastně vzniklo jméno hlavního města Gogolandu Novočeské Borolípy? Tu historii samozřejmě zná každé malé dítě v království, ale kronika by měla popisovat události zřejmé a veřejně známé ve stejné míře, jako se věnuje věcem tajemným a zapadaným prachem historie. Jednoho nedělního odpoledne stanula na nedalekém bezejmenném kopci lepá arcidruidka Liběna Spanilá věštkyně na špičkách svých bot (odtud název kopce Špičák) a přehlédla lid davu nespočítatelného. "Vidím město," pronesla lahodným hlasem, "jehož sláva čechrá peří orlům a nebes se dotýká. Lide dobrý, dejte mu takové jméno, aby patrno bylo, že je nové a dejte mu též jméno takové, aby zřejmo bylo, že je to město Čechy obývané. A vidno nechť jest, že naším stromem lípa jest, jenž medu dává, daru sladkého. Město ono zaseto budiž v hvozdech a borech hlubokých, kde medvědi divokých srdcí žijí. Nechť tak se stane, lide můj milovaný, město toho jména budiž postaveno a medvědí tlapa ať symbolem jeho jest." Tak pravila arcidruidka Liběna Spanilá věštkyně. A tak se také stalo.
Jak vlastně vzniklo jméno hlavního města Gogolandu Novočeské Borolípy? Tu historii samozřejmě zná každé malé dítě v království, ale kronika by měla popisovat události zřejmé a veřejně známé ve stejné míře, jako se věnuje věcem tajemným a zapadaným prachem historie. Jednoho nedělního odpoledne stanula na nedalekém bezejmenném kopci lepá arcidruidka Liběna Spanilá věštkyně na špičkách svých bot (odtud název kopce Špičák) a přehlédla lid davu nespočítatelného. "Vidím město," pronesla lahodným hlasem, "jehož sláva čechrá peří orlům a nebes se dotýká. Lide dobrý, dejte mu takové jméno, aby patrno bylo, že je nové a dejte mu též jméno takové, aby zřejmo bylo, že je to město Čechy obývané. A vidno nechť jest, že naším stromem lípa jest, jenž medu dává, daru sladkého. Město ono zaseto budiž v hvozdech a borech hlubokých, kde medvědi divokých srdcí žijí. Nechť tak se stane, lide můj milovaný, město toho jména budiž postaveno a medvědí tlapa ať symbolem jeho jest." Tak pravila arcidruidka Liběna Spanilá věštkyně. A tak se také stalo.

Tímto slavnostně uvádíme do provozu vysílání dvou královských kanálů, ze kterých budete moci čerpat podrobné informace. Prozatím fungujeme v omezeném provozu, takže si musíme s dvěma kanály vystačit. Buď si můžete naladit (přečíst) kanál číslo 1, Gogoland 1, nebo si můžete naladit kanál číslo 2, Gogoland 2, který se bude úzce specializovat na válečné události. Do budoucna zvažujeme podle zájmu diváků také specializovaný kanál Gogoland 3, který by se věnoval přírodě, monstrům a tvorům ve světě ORNA.

Kanál číslo 2, vojenský speciál, bude vznikat v úzké spolupráci s vojenským velením Gogolandu, především s Polním maršálem Shadowfilem, který bude poskytovat všechny podklady pro vysílání. První příspěvky si budete moci již brzy naladit.

Už teď vidím, že kronikář Buffalobills udělal při tvorbě obou informačních kanálů chybu, drobný detail, ovšem přesně to ukazuje, že musí pracovat s větším úsilím a lépe se soustředit. Výmluvy na to, že vše dělá po nocích a spí tak maximálně 3-4 hodiny jsou sice hezké, ale je nám líto, chceme lepší práci.

Mimochodem, jestlipak si všimnete, kde udělal chybu?

První zprávy z domova jsou nabité k prasknutí informacemi, takže se do toho můžeme s klidem pustit.

Máme nové hrdiny v království

Máme 4 nové hrdiny, které jsme získali prostřednictvím akce Salvus Conductus u příležitosti velkých oslav postupu slavného království Gogoland na druhou úroveň.

Hrdinové Lofas a SpocenejKrtek jsou Češi, takže je komunikace na slušné úrovni. Čerstvě, doslova před chvíli, se přihlásil také Archangel01.

Trošku problémy máme s hrdinou GrimmDespairem. Nepochubuji ani náhodou o tom, že je gramotný, ale se stoprocentní jistotou to tvrdit nemohu, protože způsob komunikace je natolik nevyhovující, že se nedá vyloučit ani opak. Zatvrzele odmítá poslat e-mail a neodpovídá vůbec na nic. Naše vzájemná diskuze na chatu vypadá tak, že já tam mám 12 příspěvků a on ani jeden. V této souvislosti prosím o spolupráci Velmistra MaK Ufokocku a Polního maršála Shadowfila, aby mě informovali, zda si GrimmDespair plní své povinnosti ve sklepeních respektive ve válkách.

Tady je aktuální soupis všech gogolandských hrdinů. Pokud někoho nenajdete podle tohoto seznamu mezi spojenci, prosím, postarejte se o nápravu a zažádejte neprodleně o spojenectví. Zároveň buďte připraveni spojenectví přijmout.

Čerstvá zpráva pak je, že máme dalšího hrdinu:

Archangel01      poslední dvě pozice jsou číslovky

Buffalobills

Dalid

Emesh

Shadowfil

ChosePetko

An0dymus    Pozor, třetí pozice je nula

Takyjsemsisek

SpocenejKrtek

Lofas

Ufokocka

Daves007    Pozor, poslední tři pozice jsou čísla

GrimmDespair

P0p0     Pozor, druhá a čtvrtá pozice jsou nuly

Kachna 

Už tuto neděli o půlnoci království Gogoland znovu uzavřeme ale zůstane zavřené jen krátce, protože 27. dubna vyhlásíme jednodenní akci u příležitosti oslav přesně jednoho měsíce od narozenin Gogolandu (27. března).  Akce ještě nemá jméno a ani propagační materiály, což je zásadní chyba a může za ní královský kronikář. Jsem zvědavý, jak se z toho bude vykrucovat. K příležitosti narozenin ovšem bude království otevřeno pouze jeden den a ne více.

Dochvilnost je základ

Tady je potřeba, abychom si vyjasnili pár věcí. Znovu podotýkám, že hrajeme pro zábavu, že tomu rozumím a že mi není potřeba podsouvat žádné manýry šikany. 

V rámci království funguje takové kolečko, kterému bychom mohli říkat systém, možná dokonce ORNA ekosystém. Rychle si ho zopakujeme:

Zabíjením příšer vyděláváte peníze pro sebe (drtivá většina) a také pro království (královská daň, dejme tomu). Schválně teď zabiju nějakou příšeru. Moment......tak, zabil jsem draka Fafnira. Zlato v hodnotě 117.420 připadlo mně, 200 zlaťáku (není to tedy moc) připadlo království.

Za vydělané zlato si koupíme vstupenku do podzemí. Iniciaci tohoto vstupu provádí Velmistr MaK Ufokocka, který také dohlíží na to, aby všichni odehráli a může dělat změny v nasazení do pater. V katakombách smíme dvakrát zaváhat (jinak řečeno, jeden hráč dvakrát, nebo dva hráči jednou mohou prohrát). Pokud prohrajeme víckrát, vyhodili jsme peníze do vzduchu. V opačném případě, tedy pokud vyhrajeme, získáme na královský účet orny.

Za peníze si také kupujeme možnost válčit. Vyvolat válku má na starosti Polní maršál Shadowfil, který vás také může nabádat ke zrychlení a k odehrání vašeho souboje se soupeřem.

Kumulované výhry ve válkách (vždy potřebujeme 5 výher pro postup) nám zajišťují postup na žebříčku úrovně království. Čím vyšší úroveň království, tím exkluzívnější nabídka gigantických monster pro hrdiny k průběžné likvidaci a relativně snadného zisku zkušeností, ornů a důležitých propriet (například elixír zkušeností). Přivolat monstra stojí orny, pokud budeme mít málo ornů z procházení katakombami, nebudeme moci monstra vyvolat.

A teď proč to vlastně celé píši?

Protože bychom potřebovali, abyste zrychlili. Průchod katakombami a účast ve válce se trochu liší. 

Katakomby - Pokud nebylo odehráno jen tolik soubojů, že by to už neovlivnilo úspěch nebo neúspěch průchodu sklepením, hra automaticky ukončí procházení a zbývající hráč (hráči) už nemusí své boje odehrát. Z tohoto hlediska je stejně ale důležité, abyste si nastavili upozornění na povinnost odehrát své party v podzemí. Abychom všichni nemuseli čekat na jednoho či dva hráče, až se uráčí milostivě zasáhnout.

Válka - Tam je to trochu jinak, ale teoreticky to může běžet stejně rychle, ne-li rychleji než katakomby. Na válku je stanoven časový limit 24 hodin. Ten ale nemusí být dodržen. Existují totiž dva konce válek. První je vypršení časového limitu - poté je vyhlášen vítěz. Druhý nastává v případě, že všichni hráči na obou stranách odehráli své útočné (a logicky tedy i obranné) duely. Pokud tak učiní všichni hráči na obou stranách po pěti minutách od zahájení války, je okamžitě konec a je vyhlášen vítěz a Polní maršál Shadowfil může iniciovat zakoupením žádost o přidělení soupeře do nové války.

Samozřejmě, občas má čekání pragmatický důvod. Chcete své utkání odehrát v klidu domova, nebo čekáte na vylepšenou zbraň od kováře? Jasné, logické a pochopitelné. 

Jinak se ale snažte odehrát své duely co nejdříve.

Sledovanost stránek www.gogorna.cz

Stránky fungují v podstatě od okamžiku založení království Gogoland. Do provozu ale byly uvedeny 23. března, tedy čtyři dny před otevřením království. Bylo to logické, příprava zabrala skoro dva dny. 

V grafu můžete vidět návštěvnost stránek. Nejedná se o počet návštěv (ten je zhruba dvojnásobný až trojnásobný), nýbrž o počet návštěvníků (ve skutečnosti počet IP, které se na stránky přihlásili).

Největší počet návštěvníků je 250 a bude to mít souvislost s uvedením článku na facebooku, odkud přichází největší počet externích návštěvníků (tedy ne těch, kteří si stránky přímo otevřou, nebo si kliknou na odkaz, který vám posílám e-mailem).

Nejméně návštěvníků stránky zaznamenaly o den později, cirka deset.

Doufejme, že s rozběhem nových her a také nových zpravodajských kanálů se návštěvnost zlepší a budete na ně rádi přicházet.

Jak se bude dále vyvíjet hra ORNA?

Tak tohle je extrémně zajímavé téma. Autoři a provozovatelé hry nespí a stále se snaží přicházet s něčím novým, často i s drobnými detaily, které nám umocňují zážitek ze hry. 

V poslední době jsme zaznamenali pár drobných vylepšení. Například u postav s vykřičníkem (úkolové postavy) se po rozkliknutí objeví, jaký je stav plnění tohoto konkrétního úkolu, nejen pro koho úkol plníme). Pokud si dobře vybavujete začátek svého hraní, tato informace dříve u příšerek s vykřičníkem nebyla. 

Dalším drobným zlepšením je vysoučtování celkové damage při víceraných secích. To ještě před několika týdny k vidění nebylo.

Mnohem větším a zásadnějším doplňkem je Svitek vyvolání, který je nyní mezi hrdiny Gogolandu velmi populární.

Tato věc ale vyvolala ve světě hráčů Orny velké pozdvižení.

Na jednu stranu je to velká pomoc pro hráče, kteří zabitím monster získávají obrovské částky peněz, zkušeností a ornů. Na druhou stranu se ozvali starší hráči, že to není fér, protože oni takovou vymoženost k dispozici neměli a velké částky si museli zajistit jinak. A poukazují také na nesolidnost vůči nim v další změně, kterou jsme mohli během našeho hraní zaregistrovat. A to, že domácí zvířátka, tedy pomocníky, si oni museli vždy kupovat výhradně za orny a nikoliv "jen" za peníze.

Tak můj názor na to je takový, že bych si určitě nepřál, aby hra byla nevybalancovaná pouze kvůli tomu, aby přibývaly různé "atrakce". Pro mne je hra zajímavá a atraktivní právě tím, jak velice nesnadný je v pokročilé fázi přechod z jedné úrovně na další.

V tomto sporu se ale jednoznačně stavím proti zkušeným hráčům. Upřímně vzato, právě oni využívali toho, že hra byla nevybalancovaná zpočátku, kdy ji hrálo málo hráčů. Jen si představme, jak snadno se plnili úkoly typu: obsaď třicet území, prozkoumej patnáct území atd. Oni všichni prostě jenom šli centry měst, zívali, zřali u toho koblihy a občas se znuděně zastavili a obsadili bez boje další území. Celá města byla nezoranými poli. Dneska je situace pro začínající hráče úplně jiná. Úkoly typu obsaď 30 území nechybí, ale pokud člověk nechce svádět občas nespravedlivé souboje s majiteli území s levely nad 200, musí vyrazit do přírody, aby nějaká neobsazená území našel. A už i ve volné přírodě, hlavně na cyklostezkách a turistických značených trasách sakra přituhuje.

Takže za mne - v pohodě.

Nyní se ale chystají naprosto revoluční změny. To mohu říci rovnou.

Změní se obrazovka, pochopitelně doufáme, že k lepšímu.

Orientace (kompas) v mapě má být neporovnatelně hodnověrnější realitě v terénu.

Už velmi brzy se můžeme těšit na real-time akci, tedy akci v reálném času:

- Hráči jednoho království budou moci společně ve skupině napadnout jiné království a to v jedné chvíli (úplně si to zatím neumím představit)

- Hráči budou moci společně ve skupině svést souboje s Šampiony

- Hráči budou moci společně ve skupině procházet katakomby (na to se těším moc)

O něco později přijdou další vylepšení:

- Začnou války frakcí

- Začne fungovat liga soubojníků

- Začne fungovat liga království

- Právě aktivní hráči budou vyzváni, aby hájili svou frakci ve válkách frakcí (pokud budou úspěšní, získají nějakou časově omezenou výhodu, pozn. předpokládám, že nějaký svitek, či svatyni)

Myslím, že se opravdu máme na co těšit

Chtěl jsem se ještě věnovat dalším tématům: 

- Hrám, které naše království Gogoland pro vás připravuje a budou krásné a zajímavé

- Fotografiím, které z vás nemohu zaboha vypáčit

- Erbům a oceněním

- také byl vyhlášena soutěž o nejlepšího kronikáře království a už známe vítěze (pro mne to bylo velké překvapení a obrovská pocta)


Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet