Bleskové zprávy VII - aktuality
Přinášíme několik aktualit z dění v Orně a v království Gogorna.
Orna 3.0
Před zhruba měsícem nastal velký okamžik, který přinesl hráčům Orny první z řady dlouho očekávaných změn. Orna změnila kabát. Ale nejen to. Změna byla dost zásadní v mnoha ohledech a podle mne hru zpříjemnila, osvěžila, zpřístupnila a také přidala několik aspektů interakce.
Obecně vzato došlo k těmto zásadním doplněním (změnám):
- Byla zvýšena AI (umělá inteligence) nepřátelských stínů. Jak jistě víte, váš nepřítel je zastoupen v soubojích svým stínem, který většinou nebyl příliš bystrý a postupy v boji mu přinášely mnohdy více problémů než výhod. Nyní by měly být jeho kroky v bitvě optimalizovány a výkon zvednut, takže by nepřátelé, zastoupeni stíny, měli být obtížnější překážkou.
- Kromě toho byl ale do hry implementován nový soubojový systém PvP, ve kterém se můžete utkat přímo s živým hráčem. Napište, jaké s tím máte zkušenosti. Mně se to zatím vůbec neosvědčilo. Dlouho jsem čekal na výběr hráče, pak jsem dostal soupeřku a level nižší, kterou jsem rychle porazil. Vyzval jsem tedy opět nějakého hráče na souboj, ale znovu jsem dostal tutéž soupeřku, kterou jsem znovu hravě zdolal. Také třetí zápas, do kterého mě program opětovně nasadil proti této nebohé dámě jsem vyhrál, ale už jsem si začínal připadat dost trapně. Jakmile jsem vyfasoval stejnou rivalku počtvrté v řadě, raději jsem dobrovolně prohrál a ukončil své první živé PvP hraní.
- Změnila se menu na všech stránkách, už jsem si na něj zvykl, ale nemyslím si, že změna vedla ve všech ohledech ke zvýšení přehlednosti. V některých případech spíše naopak. Kritika je slyšet ze všech stran a od mnoha hráčů, takže počítám, že tohle určitě nebude konečná verze.
- Během bitev máte přehled o všem, co se stalo a také byla doplněna škála s vyobrazením účastníků bitvy (včetně pomocníků) v tom pořadí, v jakém budou zahrávat svůj tah. To je velmi užitečná věc.
- Pokud si vyvoláváte nájezdy (teď nemluvím o královských) doma, máte k dispozici variantu, při které toto vyvolané monstrum uvidíte pouze vy a vaši spojenci. Ostatní cestovatelé vyvolané monstrum neuvidí a nebudou vám ho moci ukrást. To je hezká pomoc slabším hráčům, kteří si občas mohli stát obětí šikany hráčů na vysokých úrovních.
- Souboje prošly řadou vybalancování (vaši soupeři v soubojích si musí obstarávat manu, prostřednictvím střehu, pokud jim dochází, čekací ability a kouzla nyní působí každým kolem čekání zranění, pokud je hráč nějakým způsobem postižen, některé ability spotřebovávají manu, ačkoliv nebyly úspěšně provedeny). Navíc si pak můžete průběh celé bitvy tah po tahu prohlédnout, protože byla přesně zaznamenána a záznam je vám k dispozici. To vám poslouží k tomu, abyste správně vyhodnotili, například při pokusu o záběru území od silného soupeře, čím vás porazil, jaké k tomu použil silné kouzlo nebo abilitu. Do příštího pokusu můžete zkušenost promítnout. Na scéně se také objevila dlouhá řada nových kouzel a abilit. Některé jsou podpůrné, jiné dost morbidní. Není na scéně ale žádná nová fatální.
- Vítaný doplněk přivítali také vlastníci hradu. Pokud si za 10 miliónů ornů pořídíte hrad, budete mít nyní k dispozici své osobní Koloseum (ceny za vstup ovšem zaplatit musíte navzdory tomu, že jste jeho vlastníkem).
- Míchárny elixírů jsou nyní veřejně k dispozici, takže je můžete zpřístupnit veřejnosti. Hned jsem toho využil a několikrát jsem si na cestách umíchal potřebné elixíry, které mi došly (hlavně ichor a dalekozrak).
- Objevily se tři nové specializace: Pán času, Léčitel a Časomág. Jejich primární využití je v katakombách při družinovém průchodu.
- Největších změn doznaly katakomby. Objevily se tematické kobky. Tomuto tématu se podrobněji věnujeme v tomto článku:
Článek o katakombách
Kalendář Orna událostí
Od prosince tohoto roku nastane na těchto stránkách změna k lepšímu (alespoň co se týče aktuálnosti zpráv). Vždy do třetího kalendářního dne bude na těchto stránkách zveřejněn kalendář Orna událostí na celý měsíc. Nyní ho dostáváte se značným zpožděním, ale stále ještě máte možnost některé významné dny podchytit zvýšenou herní aktivitou.
Celý měsíc platí nadále covidové nebezpečí, takže stále budeme mít tuto kapičku nahoře na obrazovce. Po tuto dobu platí některá změkčující pravidla. V katakombách získáváme více ornů a zkušeností, než tomu bylo do vypuknutí nákazy. Také můžeme rybařit doma ze fontánek a nemusíme být přímo u vodních ploch.
Od 10. listopadu až do úplného konce měsíce útočí Balor a hlavně v katakombách podsvětí (fialová brána) můžeme potkat Dagdu (bosse, který má občas také božskou auru, takže je celkem dost užitečný).
Od začátku měsíce až do 20. listopadu můžeme kosit sestry čarodějnice Morriganovy. Nezapomeňte, že úderem 21. listopadu už nebudou k dispozici v královských katakombách. Já osobně toho například lituji hodně, protože jsem na ně neměl dost času, abych z nich vymlátil velice vzácné větší duše.
22. - 23. listopadu bude probíhat akce pro všechny, kteří honí zkušenosti. Za každého zabitého tvora obdržíte o 25% více zkušeností. To je hodně, pořádně toho využijte!
2x během měsíce probíhá speleologická událost.
1. - 2. listopadu už jedna proběhla
na 28. - 29. listopadu je naplánována druhá
Během těchto akčních dnů můžete navštěvovat katakomby častěji (čekací doba je poloviční) a získáváte v nich o 25% více ornů ze zabitých nepřátel. Rozhodně toho také využijte!
Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet