Monster planet: život v podzemí II.
Druný díl oblíbeného pořadu se znovu vrací do podzemí, abychom si představili endemitní tvorstvo.
![Dno velké jeskyně v Lindavě, na kterou není snadné se doptat, protože má mnoho jmen a každý jí říká jinak. Místní pobudové z Mrazivé hlídky ji označují dodatkem Děsivá a obloukem se jí vyhýbají. Jejich významný malíř, krajinář, Pejnty Brušerka nakreslil vchod do jeskyně tak věrně, že se z toho pomátl. Mezi hrdiny Pekelných rytířů, kterých tam už několik zabloudilo, se vžilo označní Hrůzná a někteří dostávají záchvaty migrény už při pomyšlení, že by tam měli jít. A pokud byste o jeskyni hovořili s trolly nebo barbary z Bouřné pěchoty (jejich jazyky jsou příbuzné a velmi podobné), budou jeskyni zmiňovat jako: Eghooobrrr, což sice v doslovném překladu znamená "stolice v kalhotách", ale mnohem použitelnější je volný překlad Děsivá. Stateční a neohrožení hrdinové Legie země označují jeskyni prostě jako Ponurá. Ti nejchrabřejší dokonce jen jako Neveselá. Na obrázku je třímetrová kostra mrazivohlídeckého hrdiny Kvasohlta, který zahynul nešťastnou náhodou. Příhoda odehrála se před mnoha lety. Kvasohlt byl po matce měnič (shapechanger) a trpěl silnými nepravidelnými záchvaty, poměrně rozšířené nemoci, samovolného nekontrolovaného přeměňování (o tom bychom mohli napsat celou knihu). Hrdinové šli do jeskyně v pravé poledne a za slunečného počasí, ale po vstupu Kvasohltův organismus v temnotě a záři lucerny spustil samovolné přeměňování. Imunitní systém vyhodnotil tmu jako noční a lucernu jako měsíc v úplňku. Ostatní hrdinové si proměny nevšimli a když uviděli velkého vlka, umlátili ho dříve, než se situace vysvětlila. Kostra nebohého Kvasohlta leží na dně jeskyně dodnes jako připomínka nešťastné události.](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000350-440e7440e9/gogoland3_monster_planet_t%C5%99i.png?ph=34042f7de2)
Příšeropis, podzemí - díl II.
Dneska budeme pokračovat tam, kde jsme minule skončili a opět se zaměříme na tvory, kteří žijí v podzemí a které můžeme potkat, když se rozhodneme vstoupit do kobky nebo katakomb. Všechny příšery, dnes zmíněné, můžete najít výhradně v podzemí, musím ale připomenout, že občas jsou donuceny dělat strážce území, což má na ně a jejich psychiku pochopitelně zdrcující dopad. Bohužel, příšeří odbory jsou příliš slabé a ve věci zneužívání jejich členů benevolentní.
Minule jsme si představili: Výhonek, Jeskynní výhonek, Pána draugrů - šampiona (bosse), Rytíře soumradu - šampiona (bosse), Chrliče - šampiona (bosse) a Balorského červa - šampiona (bosse).
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000351-4d51f4d522/gogoland3_monster_planet_dva-5.png?ph=34042f7de2)
První díl si můžete přečíst zde: Monster planet: život v podzemí
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000352-58b0a58b0c/p%C3%A1n_temn%C3%BDch_elf%C5%AF.png?ph=34042f7de2)
Pán temných elfů - šampion (boss)
Řád 5, Úroveň 120
Žije výhradně v kobkách.
Má schopnosti: Kouřová bomba, Krvežíznivost, Exploit
Může být dost nepříjemným soupeřem, má řadu odolností.
Poskytne přemožiteli:
katana temného elfa, elfkámen, oděv temného elfa, kutna temného elfa, boty temného elfa
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000353-eec81eec83/pyre.png?ph=34042f7de2)
Pyre - šampion (boss)
Řád 5, Úroveň 120
Jako soupeř žije výhradně v kobkách. Na povrchu ji ale spíše vnímáme jako jednoho z kontraktorů, který nám zadává různé úkoly (donášky) k plnění.
Imunita: Ohnivá
Slabost: Vodní
Schopnosti: Dračí dech, Trojsek II, Kovový střeh Ohňobij II, Výpad III, Obnova hradby III, Hradba III
Přemožitel obdrží: Svíčko-kopí, Svíčko-hůl
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000354-88e4c88e4d/prastar%C3%BD_kyklop.png?ph=34042f7de2)
Prastarý kyklop
Řád 6, Úroveň 125 až 150
Žije výhradně v podzemí.
Je snadným soupeřem pro rozsekání standardní zbraní. Nemá žádné speciální schopnosti.
Přemožiteli poskytne: starobylý trolí přívěšek
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000355-0f72f0f732/prastar%C3%BD_vl%C3%A1dce_draugr%C5%AF.png?ph=34042f7de2)
Prastarý vládce draugrů - šampion (boss)
Řád 6, Úroveň 125
Žije výhradně v podzemí.
Schopnosti: Upíří dotek II, Oslabující úder II, Tajemné údery
Slabost: Zemní
Není nijak zvlášť nebezpečný, tím spíš, že zemní energii máme posílenu, poskytne vám chvilku pro doplnění zásob a bude trpělivě čekat na to, až ho usekáte k smrti.
Přemožiteli poskytne: Klíč od katakomb, Kost nemrtvého
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000356-cfef4cfef7/prastar%C3%BD_mimik.png?ph=34042f7de2)
Prastarý mimik
Řád 6, Úroveň 100 - 200
Žije výhradně v podzemí.
Slabost: arkán, tajemný
Schopností má spoustu: Překroucení, Rychlost, Dračí dech, Meteor II, Blizard II, Bouře II, Sesuv III
A má také nepřeberné množství imunit a rezistencí. Nemá moc životů, takže jde jen o to, najít správnou zbraň.
Přemožiteli poskytne: Přívěšek vraha, elixír lysohlávky, Bestiář, řadu drahokamů
![](https://34042f7de2.clvaw-cdnwnd.com/3ec9c9ea42c1d2a4e477bd1a45364106/200000357-2955b2955d/carman_z_podsv%C4%9Bt%C3%AD.png?ph=34042f7de2)
Carman z podsvětí - šampion (boss)
Řád 6, Úroveň 150, pomocník Chrlič
Žije výhradně v podzemí.
Schopnosti: Popálit, Zmrazit, Jed, Ochromení, Blizard, Meteor, Sesuv, Spánek, Bouře
Může být nepříjemnou soupeřkou navzdory tomu, že nemá žádné imunity ani rezistence
Přemožiteli poskytne: Čarokámen, Klíč od katakomb, Arcihůl čarodějnice, Svitek čarodějnice
Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet