Zprávy z domova 01.05. 2021

01.05.2021

Vývoj ve hře i v království nabírá překotné tempo, kronika se snaží seč může udržet tempo.

Zelený vrch nedaleko od gogolandského hlavního města Novočeské Borolípy. Jistě vás bude zajímat ponurá historie místa, kvůli které vrch získal své jméno. Musíme se v čase vrátit do dob, kdy Mrazivá hlídka, nejzákeřnější ze všech frakcí, cvičila půvabné, leč vražedné Sukuby na hostesky a příležitostné společnice a zároveň na bojovnice ovládající krav maga. I stalo se, že jedno království Mrazivé hlídky vymyslelo ďábelský plán. Sukuby svedly důvěřivé, milé a vroucí mládence z přilehlého nádherného království Legie země, sezvaly je ke schůzce na úpatí tehdy bezejmenného vrchu. Dobráčtí chlapci přišli neozbrojeni. Na místě došlo ke strašlivému krvavému masakru, do kterého se kromě Sukub vložila také po zuby ozbrojená posádka Mrazivé hlídky, také několik naverbovaných Trolů a jeden Hvězdopán, kterému bídní zlotřilci slíbili, že ho vezmou na Měsíc. Když bylo dílo ďáblovo dokonáno a duše vojáků Mrazivé hlídky se tetelily blahem, celý kopec byl poset mrtvými těly zelených. Od té doby vrch dostal jméno Zelený vrch, což si ostatně můžete ověřit i na mapách cz.
Zelený vrch nedaleko od gogolandského hlavního města Novočeské Borolípy. Jistě vás bude zajímat ponurá historie místa, kvůli které vrch získal své jméno. Musíme se v čase vrátit do dob, kdy Mrazivá hlídka, nejzákeřnější ze všech frakcí, cvičila půvabné, leč vražedné Sukuby na hostesky a příležitostné společnice a zároveň na bojovnice ovládající krav maga. I stalo se, že jedno království Mrazivé hlídky vymyslelo ďábelský plán. Sukuby svedly důvěřivé, milé a vroucí mládence z přilehlého nádherného království Legie země, sezvaly je ke schůzce na úpatí tehdy bezejmenného vrchu. Dobráčtí chlapci přišli neozbrojeni. Na místě došlo ke strašlivému krvavému masakru, do kterého se kromě Sukub vložila také po zuby ozbrojená posádka Mrazivé hlídky, také několik naverbovaných Trolů a jeden Hvězdopán, kterému bídní zlotřilci slíbili, že ho vezmou na Měsíc. Když bylo dílo ďáblovo dokonáno a duše vojáků Mrazivé hlídky se tetelily blahem, celý kopec byl poset mrtvými těly zelených. Od té doby vrch dostal jméno Zelený vrch, což si ostatně můžete ověřit i na mapách cz.

Úvod

Tentokrát je toho tolik, že ani nevím, kde začnu, netuším u čeho skončím a neumím si představit, že bych na něco důležitého nezapomněl.

Změn ve hře je nyní hrozně moc. Musíme se tím prokousat postupně, kousek po kousku. Musíme si sdělovat informace, protože komunikace je nejdůležitější vždy ve všem. Ostatně práce a úroveň vzájemné komunikace je důvodem, proč my jsme my lidé předehnali trolly v dostizích o to, kdo bude vládnout světu. Pochopitelně, kdyby břemeno odpovědnosti za vývoj lidského rodu spočívalo na hrdinech Bouřné pěchoty, trollové by nám dávali na frak.

Každý sám můžeme začít tím, že se budeme snažit pomáhat tam, kde se dá a kde to umíme.

Stránky

Pro mne je základem samotná hra a v této souvislosti vídám názory na diskuzních fórech tohoto typu: "Literally quit all other games to be a tryhard in Orna" ("Skončil jsem doslova se všemi hrami, abych mohl naplno hrát Ornu"). Takže já to mám podobné a chci si nadále hlavně užívat hru a možnost chození, což osobně neberu jako samozřejmost. Pokud by mi každodenní úkoly a boje o území, které budou logicky stále tužší a tužší, nepřinášely radost, hru bych zabalil a nehrál bych.

Na druhém místě pak jsou společné výpravy.

A pak už stránky. Dělat je, je fajn zábava. Samozřejmě jednou skončí a budou dopsány. Hra nás přestane bavit a uzavřou se také stránky této kroniky. Data přetáhnu na disky, předávám je a poděkuji vám, že jste byli součástí příběhu. Pokud je doma založíte a už si nikdy nevzpomenete na chvíle společného hraní, bude to tak, jak to má být. 

S despektem se ale na stránky nedívejte, život je hodně pomíjivý a já nevím, co bych dal za to, abych měl takovou vzpomínku na přátele, kteří tu už nejsou.

Pochopitelně by dnes měly být aktuální, měly by být nápomocné v hraní, měly by být kvalitní rukojetí pro správné uchopení hry. Jistě, že se o to snažím, ale nedokážu je dělat suchopárné. 

Snazší by bylo soustředit se výhradně na herní záležitosti, praktické a věcné. To neumím, nebavilo by mě to. Chci, aby i ta práce byla zábava.

Je to kronika, vzpomínka na vzpomínky, fiktivní i skutečná, ve skutečném i vymyšleném světě. Nic víc a nic méně. Ale dokud ji dělám, chci ji dělat hezky, aby se nám, ale nejen nám, líbila. A to dá fůru práce.

Kam tím směřuji?

Chci tím říci, že já mám nad hlavu práce s kronikou, takže budu moc rád, když se dalších činností ujmete aktivně vy. Hlavně ve hře. V plánování, koordinování a realizování věcí.

A naše kronika se líbí, přetiskuji tady doslovně, co mi napsal v diskuzi pan Mládek (jak už víme, autor českého překladu hry).

(jen taková maličkost, začal jsem slávu vašich kronik šířit i do zahraničí, momentálně mezi lepší známé překladatele italštiny a ruštiny... přeložili si články automaticky pomocí google a jsou z nich nadšení...tak opět doufám že nevadí) 

Ne, to nám nevadí.

Jenomže se tu nakupilo spousta nových věcí, které zastínily ty staré. Místo toho, abych pracoval na hře pro vojáky a na hře pro dobrodružné fotografy, je potřeba se zabývat aktuálními záležitostmi, protože si to žádá situace.

Takže ve všem se dostáváme do časového skluzu a budu moc rád, pokud se mě budete spíš ptát na to, jestli mi můžete s něčím pomoc, než na to, kdy už to bude hotové.

Takže jsem si musel sednout a zapsat přesně prioritu, s jakou budu postupovat a dle které vždy dotáhnu konkrétní věc do konkrétního výsledku.


1) Poradna pro začínající a mírně pokročilé hrdiny

Poradnu otevřeme už v neděli. Naléhavě vás prosím, abyste si připravili, co vás zajímá a co chcete vědět. Máme dobrou příležitost spolupracovat s vynikajícím hráčem, který má velkou spoustu zkušeností a který zároveň hru dobře zná. 

Já nechci, aby to dopadlo tak, že se ho budu ptát jen já. Vy ne. A pak, za týden, si budeme moci přečíst věty, které v diskuzi budou začínat takto: Nevíte náhodou jak......Mě by zajímalo kde....Co musím udělat abych....K čemu vlastně slouží.... a tak dále.

Svůj dotaz se snažte správně zformulovat do otázky. Ale i když by se vám to napoprvé nepodařilo, klidně můžeme dát několik doplňujících dotazů, to by neměl být problém.

Uvidíme, jak se nám poradna osvědčí.

Termín: otevření neděle, další dotazy průběžně (nebude to uzavřený článek, bude stále k dispozici), odpovědi od REMD s drobným zpožděním (také toho nemá málo).


2) Interview s panem Honzou Mládkem

Když jsem začal stránky psát, jednou z prvních věcí, které mě napadly, bylo nějakým způsobem najít a zkontaktovat překladatele hry a udělat s ním rozhovor. Exkluzívně pro naše stránky. Dopadlo to tak, že si nás náhodou našel a zkontaktoval nás pan Mládek. 

Já mám těch dotazů hodně, ale budu moc rád, pokud se přidáte. Opět se obávám, že všichni, kteří se na to teď vykašlou, tak mi jednou řeknou: Je škoda, že ses ho nezeptal....Měl ses ho zeptat....

Naštěstí je domluveno i druhé kolo, kdyby zůstaly nějaké nejasnosti nebo se v souvislosti s odpověďmi objevily otázky nové.

Termín: čtvrtek (den odeslání panu Mládkovi) 

3) Hry

Termín: začnu na nich pracovat zítra, ale start se posune, protože je potřeba psát zároveň o aktuálních změnách ve hře a v království.

Discord

Mrs.Chaplin velice děkuji za to, že vše připravila. Vím, že se nabízel také Emesh a že by to jistě zvládnul. Také jemu díky.

Mělo by to vypadat takto:

Jsme na diskuzi Orna: The GPS RPG, vlevo nahoře vidíte ikonku naší gogolandské diskuze, vedlejší sloupeček je tematický. V hlavní části je diskuze otevřeného tématu (v našem případě tady otázky-odpovědi) a vpravo jsou admin, pomocníci správce a inzerenti podle témat

odkaz na přihlášení je zde:

https://discord.gg/...dzg 

Novinky ve hře ORNA

Těch je opravdu požehnaně a některé jsou zcela zásadní. Vypsal jsem je ale všechny. U některých si ani neumím přesně představit jejich důležitost a budoucí dopad na hru.

Hra byla přeložena také do tradiční Čínštiny, Holandštiny a do Norštiny. Ve hře je nová hudba.

Změny na domovských územích (dodatky):

- Hráče ze své skupiny můžete navštěvovat (jejich území) pomocí teleportovací brány (Wayvessel)

- V herbáři si nyní z různých ingrediencí (které nyní získáváte ve hře) můžete namíchat mocné elixíry

- Máme nyní možnost vybudovat své město, postavit Radnici a město také zalidnit

- Od obyvatel svého města můžete přijímat zakázky (úkoly, tyto úkoly jste nyní dostávali v tvrzi/pevnosti/hradu, určitě jste si všimli, že některé ikonky v tvrzi/pevnosti/hradu zmizeli, nalézt je nyní můžete právě na radnici). 

- Máte možnost nabídnout lidem (villagers) dobré podmínky a ubytování a tím je nalákat do svého města

- Nově můžete jako hráč na nejvyšší úrovni zvýšit svou sílu na Oltáři Nanebevzetí (Altar of Ascension)

- Můžete se nyní se spojenci navštěvovat

- Dekorace u vás na domácím území jsou nyní veřejně viditelné

Změny, které se týkají přihlašování do hry:

- Můžete nyní hrát za několik postav z jednoho účtu 

- Nadále nejsou vyžadována hesla ke vstupu, mezi postavami můžete volně přepínat

Změny přímo ve hře (grafice a organizaci hry):

- možnost nízkého rozlišení (low) byla odebrána

- přibyl krajský chat (jak je to s kraji to už víme, pokud ne, podívejte se na článek: https://www.gogorna.cz/l/zpravy-z-domova-29-04-2021/ a tam vše podstatné ohledně krajů najdete

- byla aktualizována sekce otázek/odpovědí (ještě jsem neměl možnost si ji podrobněji přečíst, ale pokud najdu něco důležitého, určitě se to na stránkách objeví)

Přenosová brána (Wayvessel)

V první řadě je potřeba říci, že Přenosovou bránu (Wayvessel) si může dovolit prakticky každý. Cena není nějak extrémně přemrštěná: 1,000.000 zlaťáků a 50 kamenů.

Aby mělo význam ji použít, hrdina musí být ve skupině s některými jinými hráči. V jedné skupině smí být zatím (to se zanedlouho pravděpodobně změní) jen 6 hráčů. 

Hráč, jakmile Přenosovou bránu postaví, může na ni kliknout a může ji aktivovat. Brána je aktivní po dobu 24 hodin. Pokud mají v jedné skupině všichni hráči Přenosovou bránu zaktivovánu, mohou se podle vlastní vůle navštěvovat. Pokud Přenosové brány využijí a ocitnou se na území spojence, mohou navštívit některé jeho budovy a mohou tam provádět některé logické akce (například v obchodech smí nakupovat a prodávat, takže tam mohou nechat pro svého spojence zbraně, které mají sami duplicitně nebo se jim nehodí, nebo jim tam mohou nechat dary, elixíry či užitečné nebo drahé předměty).

Mohou také provádět bojové akce na území svého spojence. Takže se mohou účastnit boje s příšerami vyvolanými pomocí Svitků vyvolání. 

Na území se může v jednu chvíli klidně sejít všech 6 spojenců ze skupiny a mohou koordinovaně zaútočit na nějakou příšeru.

Tento stav není konečný. Je to jen předstupeň dalších změn ve hře, kdy budou skupiny rozšířeny a budou moci společně vyrazit třeba do katakomb.

K problematice vydal video Shabbash, jehož informace jsme už v několika článcích využívali. Bohužel jsem zatím neměl čas si v klidu sednout a video od začátku do konce pozorně zhlédnout.

Přenosovou bránu (Wayvessel) si pořiďte všichni. 

Pro Velmistra LaTT Takyjsemsiseka:

"Prosím o kompenzaci z příští velké metalurgie pro hráče na nižší úrovni, pro které je výdaj za pořízení Přenosové brány (Wayvesselu) nákladný".

Skupiny spojenců

To je téma, nad kterým se musíme pečlivě zamyslet. Z hlediska rozdělení do jednotlivých skupin pak musíme postupovat koordinovaně a tak, aby to dávalo smysl. 

Nejsnazší by bylo rozdělit hrdiny království do 3 skupin a to podle kritéria "aktuálního pořadí" právě dosaženého levelu. 

V každém případě nemá význam, aby vznikla skupina, ve které by nebyli hrdinové s přibližně stejnou silou.

Prosím, navrhněte rozdělení skupin. Asi nejblbější řešení je živelné zařazení do skupin, ale pokud nedáte jinak, zůstane to tak.

Já jsem si vyzkoušel být ve dvou skupinách. Je mi celkem jedno, kde budu. Protože je skupina Shadowfila méně početná, přidal bych se asi tam.

Důležité:

Je zapotřebí také pomoci zorganizovat spojeneckou skupinu pro naše hrdiny na úrovni 140 a méně. Tady apeluji na Velmistra LaTT Takyjsemsiseka, aby prostřednictvím hrdinů Daves007 a P0p0 zorganizovali zvací náborovou akci do této skupiny. 

Totéž platí také pro Archangela01, který je (alespoň jak jsem vyrozuměl) sice herně na nižší úrovni, ale je to zkušený hráč.

Pokud by se to nedařilo, musel bych se toho ujmout sám a příslušné hráče sezvat. Bohužel z mých zisků by neprofitovali, protože rozdíl v úrovních je příliš veliký.

Skupinové zkušenosti

Tak to je věc, ve které stále ještě nemám vůbec jasno.

Za včerejšek jsem získal méně zkušeností než v jiné dny, ale i tak to bylo kolem 400 miliónů zkušeností. Byl jsem ve skupině s hráči, kteří měli ode mne odskok více než 25 úrovní (což je údajně hranice zkušenostní sounáležitosti). S jedinou výjimkou a tou je Velmistr MaK Ufokocka.

Prosím tedy Velmistra MaK Ufokocku, aby dal vědět, zda mu příslušný obnos zkušeností přistál na účtu. Nebo alespoň parciální obnos. 

Tato informace je zásadně důležitá pro sestavování skupin. Ze dvou důvodů. V případě, že zkušenosti se skutečně sdílejí, budeme muset sestavení skupin natvrdo organizovat. Pokud se zkušenosti nesdílí, nebylo by nezbytné do živelného sestavování skupin zasahovat

Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet